شناسه خبر : 89129
یکشنبه 22 اسفند 1400 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت روز شهدا وگفت و گو با یادگاران شهیدان

گزارشی از مراسم تجلیل از همسران شهدا/تصاویر

مسوولین فراموش نکنند از کجا آمده اند، کجا هستند و به کجا خواهند رفت. ایثارگران را فراموش نکنند که به فرمایش حضرت امام آنها چشم و چراغ ایران هستند و این که ملت ایران ولی نعمتان آنها هستند.

فاش نیوز - مراسم تجلیل از همسران مکرم شهیدان تهران به همت هیئت شهدا و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و از مقام شامخ شهدا و صبوری و ایستادگی همسران شهیدان تجلیل شد.

این برنامه که صبح جمعه در سالن آمفی تاتر دهکده نشاط ولیعصر(عج) برگزار شد، تعدادی از مسئولین ستادی بنیادشهید حضور داشتند و شماری از خانواده شهدا، همسران و فرزندان شهدای گرانقدر تهران با حضور در دهکده نشاط، ضمن استفاده از فضا و امکانات آنجا، یاد و نام شهیدان را به مناسبت "روز بزرگداشت شهدا" گرامی داشتند.

در لابلای برنامه هم، "علی خداپرست" فرزند و از یادگاران شهیدان خداپرست به عنوان میزبان برنامه، ضمن خیرمقدم به حاضرین و مدعوین، برگزاری اولین همایش هیئت شهدا با شکل و شمایلی جدید را به خانواده شهدا و ایثارگران تبریک گفت و از برگزاری ماهانه این همایش به منظور بزرگداشت شهدای هر ما خبر داد.

خبرنگار اعزامی پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت"فاش نیوز" پیشتر، خبر این همایش را در همین سایت منتشر کرده است. در همین رابطه گزارشی از حواشی و گف و گو با همسران و فرزندان شهیدای معزز نیز تهیه شده که از منظر خوانندگان و کابران گرامی می گذرد :

* نوای خوش اذان که در فضا می پیچد، یکتاپرستان، خود را برای اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام  شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید آماده می کنند و پس از اقامه نماز، آیات روح بخش کلام الله مجید و سپس سرودملی جمهوری اسلامی، اولین همایش هییت شهدا آغاز بکار می کند.

از ابتدای صبح که بارش باران رحمت الهی زمین را طراوت بخشیده بود، نشاط و سرزندگی را نیز بر مدعوین سحرخیز به ارمغان  آورده بود و شاید برای همین بود که از اولین ساعات پیش ازآغاز مراسم،  شور و هیجان خاصی برفضای دهکده نشاط تزریق شده بود، چرا که خانواده های شهدا یک به یک با خودرو شخص یا با خودرو عمومی وارد مجتمع می شدند و در همان بدو درب ورودی ضمن استقبال از آنها، وسایل پذیرایی به ایشان تقدیم می شد و به طرف سالن و محوطه ای که از پیش آماده شده بود، راهنمایی می شدند.

سالن مسابقات ورزش مملو از خانواده ایثارگرانی بود که تعدادی از آنها برای اولین بار به این مکان قدم گذاشته بودند. ابتدا کمی احساس غربت می کردند اما رفته رفته با یافتن دوستان جدید، خیلی زود یخ های میانشان آب می شد و تا ساعات پایانی که به سختی از هم جدا می شدند.
جالب آنکه در این میان جوانان، نوجوانان و کودکان فضا را کاملا از یک فضای رسمی به یک فضای دوستانه و پرهیاهو مبدل ساخته بودند به طوری که بسیاری از خانواده ها از اینکه فرزندان خود را نیاورده بودند تاسف می خوردند.

فضا آماده بود تا با چند تن از خانواده ایثارگران و همسران شهدا که برای اولین بار در این مکان حضور پیدا کرده اند، درخصوص شهیدشان و حال و هوای حضورشان در این مراسم گفت وگوهای کوتاهی داشته باشیم.

بانو "زهرا کریمی" کارشناس ارشد رشته الهیات وهمسرشهید سرهنگ "کریم عرب قشقایی" از لشکر 21حمزه سیدالشهدا(ع) تهران که برای نخستین بار در این جمع حضور یافته است از این که در جمع ایثارگران است احساس خوبی دارد و معتقد است: گردهمایی خانواده ایثارگران باعث اغنای معنوی و هم با آشنایی با دوستان جدید و ارتباط با آنها، با ارایه تجربیات و تبادل نظرات بسیار مفید است چرا که همه با ه همدردیم و امیدوارم این تعاملات بیشتر و مثمرثمرتر باشد.

وی ضن معرفی همسر خود گفت: ایشان درسال 1359 در غایله کردستان که منافقین قرار بود کردستان را تجزیه نمایند برای سرکوب این غایله در کردستان حضور یافتند و تا زمان شهادتشان که دوسال طول کشید فقط سه بار برای مرخصی آمدند.
وی در ادامه گفت: شهید اعتقاد داشت که باید مدافع خون شهدای انقلاب بود ونباید اجازه دهیم دشمن وارد کشورمان شود و آن را تجزیه نماید.
ایشان درخصوص بزرگداشت نام و یاد شهدا در روز شهید نیز گفت: دعوت و ارزش گذاری برای شهدا و خانواده شهدا و پذیرش ما در جمع ایثارگران اتفاق قشنگی بود.

روی سخن این همسر جانباز شهید به مسوولان و متولیان امر این بود: مسوولین فراموش نکنند از کجا آمده اند، کجا هستند و به کجا خواهند رفت. ایثارگران را فراموش نکنند که به فرمایش حضرت امام آنها چشم و چراغ ایران هستند و این که ملت ایران ولی نعمتان آنها هستند.

"مریم رجایی" همسر ایثارگری است که به تنهایی تماشاگر هیاهوی جمع است. ایشان نیز برای اولین بار در این مراسمات حضور یافته که با دیدن نوجوانان در این مراسم با تاسف می گوید: من اطلاع نداشتم که چنین فضایی وجود دارد و از طرفی از اینکه در کنار دیگر خانواده ایثارگران و جانبازان هستم احساس غرور می کنم و بسیار خوشحالم و معتقدم اگرفرزندانم در کنار فرزندان شهدا و جانبازان قرار بگیرند دوستی میان آنها قطعا اثرات خوبی بر آنها خواهد گذاشت و اگر قسمت باشد در مراسمات بعدی حتما فرزندانم را هم با خود می آورم.

"نرگس حیدرنژاد" نوه شهید "محمود علی محمد" نوجوان 16 ساله بسیار فعالی است که به اقتضای سن و سال کمش، با شیطنت وبازیگوشی سعی دارد دستی به تمامی وسایل ورزشی محوطه بازی برساند.

او درخصوص پدربزرگ شهیدش می گوید: پدربزرگم درسال1361 در عملیات بیت المقدس در سن 28 سالگی به شهادت رسیده است.

او از اینکه نوه یک شهید است می گوید: مادرمن 11 ساله بوده که پدرشان به شهادت می رسد و من با آن که پدربزرگم را ندیده ام اما بسیار دوست داشتم که ایشان در زندگیمان باشند. خانواده همیشه برایم از خوبی و مهربانی ایشان برایم تعریف می کنند.
خانواده من خانواده ای هستند که همه اعضای آن برای انقلاب تلاش کرده اند، رهبر و آب و خاک و آرمان ها  را دوست دارند و یکی از این عزیزان در این راه به شهادت رسیده است، من هم خودم را مسئول می دانم که مسیر درستی را انتخاب کنم که هم برای همه شهیدان و هم پدربزرگ شهیدم آبرومند باشم.

بانو "شیرین مقدادی" همسرشهید "احمدعلی محروقی" که درسال 1367 در منطقه شلمچه به شهادت رسیده درخصوص قدردانی و تجلیل از همسران شهدا می گوید: تنها افتخار من این است که همسرم در راه خداپسندانه دفاع از کشورمان به شهادت رسید و امیدوارم که من هم بتوانم با تربیت فرزندان خوب، ادامه دهنده راه شهید باشم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: این برنامه ها و تجلیل ها مرا به راهی که درپیش داریم امیدوارتر می کند.

حضور جانباز 26ساله ای که 8سال به دست داعش و گروه تکفیری اسیر بوده و به تازگی به میهن بازگشته است نیز خالی از لطف نبود.

وی درخصوص چگونگی این اتفاق گفت: در یک عملیات برون مرزی مجروح شدم که پس از مجروحیت و انتقال به بیمارستان، هردو پایم قطع و بعد هم چشمم تخلیه شد. حدود سه ماه و نیم هم دوران بازجویی و پس از آن هم تحویل زندان های مختلف که مدت هرکدام یکسال ونیم تا دوسال طول می کشید.

وی سپس با خنده خطاب به جانبازان حاضر گفت: دوستان 8 سال درجبهه جنگیدند ما هم 8 سال استراحت کردیم انشالله که تمامی این سختی ها و دست و پایی که جا گذاشته ایم برای آن است که برای چه و با چه هدفی از دست داده و اهدا کرده ایم. امیدواریم این تا ظهور حجت(عج) ادامه دار باشد.

اهدای جوایز مسابقات دارت به سه نفر از بانوان برتر حاضر در مراسم وهمچنین مسابقه شاد ومفرح برای کودکان زیر10 سال از برنامه های جنبی این مراسم بود. همچنین قرایت دکلمه زیبایی در توصیف "شهید" به قلم بانو "شایسته بیات" از مناسب ترین و تاثیرگذارترین بخش این مراسم بود که درپایان مورد تشویق بسیار حاضرین قرار گرفت و مداحی مداح اهل بیت جانبار نخاعی "سیدی،" با مدیحه سرایی به مناسبت اعیاد شعبانیه حال دل حاضرین را جلا بخشید.

پایان بخش برنامه  نیزتجلیل از همسران شهدای حاضر در مراسم بود.

| صنوبر محمدی

اینستاگرام
کاش کسی میگفت چرا قانون خدمات جامع ایثارگران بازنشستگی پیش از موعد همسران شهدا با ۲۲سال سنوات را پیگیری نمی کنند ؟ چرا اعتنا نمیکنند ؟؟ مگه چند همسر شهید داریم که شامل این قانون می شود ؟؟؟
چرا آموزش و پرورش میگه ۲۹ سال سابقه کاری یا ۶۰ سال سن یا بیماری خاص ؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi